Ваздушни трговци АТЛ-98 Царваир је пензионисани велики транспортни авион који покрећу четири радијална мотора. Била је то конверзија ваздушних трајеката са седиштем у Доугласу ДЦ-4 коју је развила компанија Фреддие Лакер Авиатион Традерс (Енгинееринг) Лимитед (АТЛ), са капацитетом углавном 22 путника у задњој кабини и пет аутомобила натоварених напред.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ae/Air-to-air_with_a_Falcon_Airways_Aviation_Traders_ATL-98_Carvair.jpg/320px-Air-to-air_with_a_Falcon_Airways_Aviation_Traders_ATL-98_Carvair.jpg)
Авиатион Традерс Лимитед (АТЛ) је био трговац ратним авионима и резервним деловима формиран 1947. Године 1949. почео је са одржавањем авиона које користе неке од савремених британских независних авио-компанија на берлинском авиопревозу. Почетком педесетих година проширио се на конверзије авиона и производњу. У том периоду постао је и подизвођач за друге произвођаче авиона. До краја деценије преузела га је група Аирворк.
Аустроугарске ваздухопловне трупе или царске и краљевске ваздухопловне трупе биле су ваздухопловство Аустроугарског царства до пропасти царства 1918. године. Током Првог светског рата борбе су се водиле и на Источном фронту и на Италијанском фронту.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/Cross-Pattee-Heraldry.svg/320px-Cross-Pattee-Heraldry.svg.png)
Кинески универзитет цивилног ваздухопловства је највећи универзитет цивилног ваздухопловства у Азији и највећа светска институција за обуку летења. Под директним је руководством Кинеске управе за цивилно ваздухопловство (ЦААЦ). Са својим мотом Узвишена тежња, далекосежни лет, дубоко знање и велика истрајност, ЦАФУЦ себе описује као посвећену академској изврсности, благостању развоју кинеског цивилног ваздухопловства. Доследно рангиран као најбоља институција цивилног ваздухопловства у Кини, ЦАФУЦ ужива репутацију „колевке кинеских пилота цивилног ваздухопловства".
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/ec/Logo_of_Civil_Aviation_Flight_University_of_China.svg/320px-Logo_of_Civil_Aviation_Flight_University_of_China.svg.png)
Авиатион Вацатион је позоришни кратки филм Варнер Брос. Меррие из 1941. у режији Тек Аверија, са причом Давеа Монахана и музичком режијом Царла Сталлинга. Цртани филм је изашао 2. августа 1941.
Ваздушна долина - је ваздушни кластер који се налази на југоистоку Пољске, са историјским везама са ваздухопловном индустријом земље. Већина чланова се налази у Подкарпатском војводству, у градовима Рзесзов, Миелец, Седзисзов Маłополски, Кросно и у суседним регионима. Седиште је у Жешуву.
Рејтинг Навал Аирцревман је уврштен у састав америчке морнарице. Раније је био означен као ваздухопловни оператер против подморница. Међутим, према "Мастер плану хеликоптера" који води ЦНО, сви посадници 78КСКС и 94КСКС поново су именовани за "операторе система ваздушних ратовања". Опис стопе морнаричких посада (АВ) на овој страници дефинише само аспекте "активне дужности" стопе АВ, флоте (авионе), положаје и дужности којима управља посада данашње морнарице. Компоненте Сталне подршке (ФТС) и Одабране резерве (СЕЛРЕС) америчких поморских резерви чине највећи број посада ваздухопловства у данашњој морнарици. Многе технолошки напредне морнарице имају сличну трговину.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/ff/Rating_Badge_AW.jpg/320px-Rating_Badge_AW.jpg)
Ваздушни систем за рано упозоравање и контролу ( АЕВ & Ц ) је ваздушни радарски систем за пројектовање намењен откривању авиона, бродова, возила, пројектила и других долазећих пројектила на великим дометима и извршавању команде и контроле борбеног простора у ваздушном сукобу усмеравањем ловца и удари јуришних авиона. Јединице АЕВ & Ц се такође користе за вршење надзора, укључујући надземне циљеве и често изводе функције Ц2БМ сличне контролорима ваздушног саобраћаја који имају војну команду над другим снагама. Када се користи на надморској висини, радар у авиону омогућава оператерима да открију и прате циљеве и разликују пријатељске и непријатељске авионе много даље од сличног земаљског радара. Попут земаљског радара, може се открити од стране супротних сила, али због своје покретљивости и проширеног домета сензора, много је мање осјетљив на контранападе.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/79/Nimrod_E-3D_Sentry_Air_Early_Warning_Aircraft_%28cropped%29.jpg/320px-Nimrod_E-3D_Sentry_Air_Early_Warning_Aircraft_%28cropped%29.jpg)
Ваздушни метеоролошки центар (АВЦ) пружа временске информације и прогнозе за ваздушне летове изнад територије Сједињених Држава и на одређеним надморским висинама за глобални саобраћај. Ради са клијентима, попут комерцијалних авио -компанија, и међународним партнерима на побољшању безбедности и ефикасности летења. То је једна од компоненти Националних центара за предвиђање животне средине Националне метеоролошке службе (НВС) Сједињених Држава.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/2016-08-02_07_48_48_Sign_at_the_entrance_to_the_National_Weather_Service_Training_Center_and_the_Aviation_Weather_Center_along_NW_101_Terrace_in_Kansas_City%2C_Platte_County%2C_Missouri.jpg/320px-thumbnail.jpg)
Авиатион Веек & Спаце Тецхнологи , често скраћено Авиатион Веек или АВ&СТ , водећи је часопис Мреже ваздухопловних недеља. Недељни часопис је доступан у штампи и на мрежи, извештавајући о ваздухопловној, одбрамбеној и ваздухопловној индустрији, са главним фокусом на ваздухопловну технологију. Има репутацију по својим контактима унутар војних и индустријских организација Сједињених Држава.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/AVIATION_WEEK_MAGAZINE_COVER_-_MAY_28_1979_-_NARA_-_17473066.jpg/252px-AVIATION_WEEK_MAGAZINE_COVER_-_MAY_28_1979_-_NARA_-_17473066.jpg)
Авиатион Веек & Спаце Тецхнологи , често скраћено Авиатион Веек или АВ&СТ , водећи је часопис Мреже ваздухопловних недеља. Недељни часопис је доступан у штампи и на мрежи, извештавајући о ваздухопловној, одбрамбеној и ваздухопловној индустрији, са главним фокусом на ваздухопловну технологију. Има репутацију по својим контактима унутар војних и индустријских организација Сједињених Држава.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/AVIATION_WEEK_MAGAZINE_COVER_-_MAY_28_1979_-_NARA_-_17473066.jpg/252px-AVIATION_WEEK_MAGAZINE_COVER_-_MAY_28_1979_-_NARA_-_17473066.jpg)
Авиатион Веек Нетворк је компанија за издаваштво и продукцију догађаја са седиштем у Њујорку. Компанија је била у власништву и издавала је МцГрав-Хилл све док је 2013. није купила Пентон Медиа, затим 2016. Информа.
Авиатион Веек & Спаце Тецхнологи , често скраћено Авиатион Веек или АВ&СТ , водећи је часопис Мреже ваздухопловних недеља. Недељни часопис је доступан у штампи и на мрежи, извештавајући о ваздухопловној, одбрамбеној и ваздухопловној индустрији, са главним фокусом на ваздухопловну технологију. Има репутацију по својим контактима унутар војних и индустријских организација Сједињених Држава.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/AVIATION_WEEK_MAGAZINE_COVER_-_MAY_28_1979_-_NARA_-_17473066.jpg/252px-AVIATION_WEEK_MAGAZINE_COVER_-_MAY_28_1979_-_NARA_-_17473066.jpg)
Авијација без граница (АВБ) је британско добротворно друштво које пружа хуманитарну помоћ путем ваздухопловних услуга.
Ацадеми је америчка приватна војна компанија коју је 1997. основао бивши официр морнаричке фоке Ерик Принце под именом Блацкватер , преименована у Ксе Сервицес 2009. и позната као Ацадеми од 2011. након што је компанију купила група приватних инвеститора. Компанија је стекла широку популарност 2007. године, када је група њених запослених убила 17 ирачких цивила, а 20 их повриједила на тргу Нисоур у Багдаду, због чега су четири стражара осуђена у САД -у, али их је касније 22. децембра 2020. помиловао предсједник Доналд Трумп.
Ово је списак скраћеница из ваздухопловства, авионике, ваздухопловства и ваздухопловства .
Ваздушни удес је дефинисан Анексом 13 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству као догађај повезан са радом ваздухоплова, који се дешава од тренутка уласка било које особе у ваздухоплов са намером лета до искрцавања свих тих лица, и које а) је особа смртно или озбиљно повређена, б) ваздухоплов претрпео значајна оштећења или структурне грешке, или ц) ваздухоплов је нестао или му је потпуно недоступан. Анекс 13 дефинише ваздушни инцидент као догађај, осим несреће, повезан са радом авиона који утиче или би могао утицати на безбедност операције.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg/320px-PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg)
Анализа ваздухопловних несрећа врши се ради утврђивања узрока грешака након што се несрећа догодила. У савременој ваздухопловној индустрији користи се и за анализу базе података о прошлим несрећама како би се спречило да се несрећа догоди. Многи модели су коришћени не само за истраживање несрећа, већ и у образовне сврхе.
Ваздушни удес је дефинисан Анексом 13 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству као догађај повезан са радом ваздухоплова, који се дешава од тренутка уласка било које особе у ваздухоплов са намером лета до искрцавања свих тих лица, и које а) је особа смртно или озбиљно повређена, б) ваздухоплов претрпео значајна оштећења или структурне грешке, или ц) ваздухоплов је нестао или му је потпуно недоступан. Анекс 13 дефинише ваздушни инцидент као догађај, осим несреће, повезан са радом авиона који утиче или би могао утицати на безбедност операције.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg/320px-PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg)
Ваздушни удес је дефинисан Анексом 13 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству као догађај повезан са радом ваздухоплова, који се дешава од тренутка уласка било које особе у ваздухоплов са намером лета до искрцавања свих тих лица, и које а) је особа смртно или озбиљно повређена, б) ваздухоплов претрпео значајна оштећења или структурне грешке, или ц) ваздухоплов је нестао или му је потпуно недоступан. Анекс 13 дефинише ваздушни инцидент као догађај, осим несреће, повезан са радом авиона који утиче или би могао утицати на безбедност операције.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg/320px-PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg)
Ваздушни удес је дефинисан Анексом 13 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству као догађај повезан са радом ваздухоплова, који се дешава од тренутка уласка било које особе у ваздухоплов са намером лета до искрцавања свих тих лица, и које а) је особа смртно или озбиљно повређена, б) ваздухоплов претрпео значајна оштећења или структурне грешке, или ц) ваздухоплов је нестао или му је потпуно недоступан. Анекс 13 дефинише ваздушни инцидент као догађај, осим несреће, повезан са радом авиона који утиче или би могао утицати на безбедност операције.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg/320px-PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg)
Ова листа несрећа и инцидената са комерцијалним авионима укључује значајне догађаје који имају одговарајући чланак на Википедији. Ставке на овој листи укључују путничке или теретне авионе који комерцијално послују и испуњавају критеријуме величине ове листе - путнички авион са капацитетом за седење од најмање 10 путника или комерцијални теретни авион од најмање: 9.100 кг (20.000 лб). Листа је груписана према години у којој се несрећа или инцидент догодио.
Ова листа авионских обарања и несрећа током рата у Ираку укључује инциденте са коалицијом и цивилним авионима током рата у Ираку.
Међународна правописна абецеда радиотелефоније , опште позната као НАТО фонетска абецеда , НАТО правописна абецеда , ИЦАО фонетска абецеда или ИЦАО правописна абецеда , најраширенија је радиотелефонска абецеда. ИТУ фонетска абецеда и шифра су ретка варијанта која се разликује кодним речима за цифре.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/FAA_Phonetic_and_Morse_Chart2.svg/156px-FAA_Phonetic_and_Morse_Chart2.svg.png)
Команда ваздухопловства и противваздушне одбране Одбрамбених снага је ваздухопловство Одбрамбених снага Грузије. Основано је као део оружаних снага Грузије 1992. године, а припојено је Ваздушном одсеку армије 2010. године. Као део реформи у грузијској војсци, ваздухопловство је поново успостављено као посебна команда одбрамбених снага 2016. године.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Emblem_of_the_aviation_and_Air_defense_command_of_the_Defense_forces_of_Georgia.png)
Управа за ваздухопловство и поморство је орган за истраге несрећа и инцидената Словачке у области ваздухопловства и наутике. То је независни део Министарства саобраћаја, грађевинарства и регионалног развоја. Седиште је у канцеларијама Министарства саобраћаја у Братислави.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/Ministerstvo_dopravy%2C_v%C3%BDstavby_a_region%C3%A1lneho_rozvoja.jpg/214px-Ministerstvo_dopravy%2C_v%C3%BDstavby_a_region%C3%A1lneho_rozvoja.jpg)
Закон о ваздушној пловидби и транспорту је закон Парламента Парламента Уједињеног Краљевства 1920. који је Британском царству дао овлашћење да контролише ваздушну пловидбу у земљама и територијама Комонвелта. Такође је ступила на снагу Међународна комисија за ваздушну пловидбу (ИЦАН).
Команда за развој ваздухопловства и ракета Команде за развој борбених способности америчке војске (АвМЦ), раније позната као Центар за истраживање, развој и инжењеринг америчке војске у области ваздухопловства и пројектила ( АМРДЕЦ ), део Команде за истраживање, развој и инжењеринг америчке војске (РДЕЦОМ) - сада ДЕВЦОМ, је првенствено цивилна организација која има задатак да пружа технологију и услуге истраживања, развоја и инжењеринга за подршку ваздухопловним и ракетним платформама америчке војске. АвМЦ спроводи истраживања, промовише развојне, инжењерске и симулационе лабораторије и објекте који се користе за развој и побољшање ваздухопловних и ракетних компоненти, подсистема и система.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c3/AMRDEC_logo.png/320px-AMRDEC_logo.png)
Одбор за истрагу ваздушних и железничких несрећа је агенција јужнокорејске владе која истражује ваздушне и железничке несреће, подређена је Министарству за земљиште, инфраструктуру и транспорт (МОЛИТ) са седиштем у граду Сејонг.
Закон о безбедности ваздухопловства и транспорта донео је 107. Конгрес Сједињених Држава непосредно након напада 11. септембра 2001. Законом је успостављена Управа за безбедност транспорта (ТСА). Међутим, доношењем Закона о националној безбедности 2002. године, ТСА је касније пребачена у Одељење за унутрашњу безбедност. Закон је спонзорисао демократски сенатор Фритз Холлингс из Јужне Каролине, а заједно са 30 других сенатора.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/John_Mica_and_other_Congressional_leaders_look_on_as_President_George_W._Bush_signs_new_aviation_security_legislation_into_law.jpg/320px-John_Mica_and_other_Congressional_leaders_look_on_as_President_George_W._Bush_signs_new_aviation_security_legislation_into_law.jpg)
Као и друге емисије које настају сагоревањем фосилних горива, авионски мотори производе гасове, буку и честице, изазивајући забринутост за животну средину због њиховог глобалног утицаја и њиховог утицаја на локални квалитет ваздуха. Авиони млазних авиона доприносе климатским променама емитујући угљен -диоксид, најбоље разумети ефекат стаклене баште , и, са мање научног разумевања, оксиди азота, супстанце и честице. Њихово зрачење се процењује на 1,3–1,4 од ЦО
2 , искључујући индуковани облак цируса са веома ниским нивоом научног разумевања. 2018. глобалне комерцијалне операције су генерисале 2,4% свих ЦО
2 емисије.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8e/CO2_emissions_fraction_of_Aviation_%28%25%29.png/320px-CO2_emissions_fraction_of_Aviation_%28%25%29.png)
Као и друге емисије које настају сагоревањем фосилних горива, авионски мотори производе гасове, буку и честице, изазивајући забринутост за животну средину због њиховог глобалног утицаја и њиховог утицаја на локални квалитет ваздуха. Авиони млазних авиона доприносе климатским променама емитујући угљен -диоксид, најбоље разумети ефекат стаклене баште , и, са мање научног разумевања, оксиди азота, супстанце и честице. Њихово зрачење се процењује на 1,3–1,4 од ЦО
2 , искључујући индуковани облак цируса са веома ниским нивоом научног разумевања. 2018. глобалне комерцијалне операције су генерисале 2,4% свих ЦО
2 емисије.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8e/CO2_emissions_fraction_of_Aviation_%28%25%29.png/320px-CO2_emissions_fraction_of_Aviation_%28%25%29.png)
Музеј ваздуха и свемира може се односити на:
Као и друге емисије које настају сагоревањем фосилних горива, авионски мотори производе гасове, буку и честице, изазивајући забринутост за животну средину због њиховог глобалног утицаја и њиховог утицаја на локални квалитет ваздуха. Авиони млазних авиона доприносе климатским променама емитујући угљен -диоксид, најбоље разумети ефекат стаклене баште , и, са мање научног разумевања, оксиди азота, супстанце и честице. Њихово зрачење се процењује на 1,3–1,4 од ЦО
2 , искључујући индуковани облак цируса са веома ниским нивоом научног разумевања. 2018. глобалне комерцијалне операције су генерисале 2,4% свих ЦО
2 емисије.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8e/CO2_emissions_fraction_of_Aviation_%28%25%29.png/320px-CO2_emissions_fraction_of_Aviation_%28%25%29.png)
Као и друге емисије које настају сагоревањем фосилних горива, авионски мотори производе гасове, буку и честице, изазивајући забринутост за животну средину због њиховог глобалног утицаја и њиховог утицаја на локални квалитет ваздуха. Авиони млазних авиона доприносе климатским променама емитујући угљен -диоксид, најбоље разумети ефекат стаклене баште , и, са мање научног разумевања, оксиди азота, супстанце и честице. Њихово зрачење се процењује на 1,3–1,4 од ЦО
2 , искључујући индуковани облак цируса са веома ниским нивоом научног разумевања. 2018. глобалне комерцијалне операције су генерисале 2,4% свих ЦО
2 емисије.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8e/CO2_emissions_fraction_of_Aviation_%28%25%29.png/320px-CO2_emissions_fraction_of_Aviation_%28%25%29.png)
Закон о безбедности ваздухопловства и транспорта донео је 107. Конгрес Сједињених Држава непосредно након напада 11. септембра 2001. Законом је успостављена Управа за безбедност транспорта (ТСА). Међутим, доношењем Закона о националној безбедности 2002. године, ТСА је касније пребачена у Одељење за унутрашњу безбедност. Закон је спонзорисао демократски сенатор Фритз Холлингс из Јужне Каролине, а заједно са 30 других сенатора.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/John_Mica_and_other_Congressional_leaders_look_on_as_President_George_W._Bush_signs_new_aviation_security_legislation_into_law.jpg/320px-John_Mica_and_other_Congressional_leaders_look_on_as_President_George_W._Bush_signs_new_aviation_security_legislation_into_law.jpg)
Ваздухопловна археологија је призната поддисциплина унутар археологије и подводне археологије у целини. То је активност коју раде и ентузијасти и академици у потрази за проналажењем, документовањем, опоравком и очувањем локација важних у историји ваздухопловства. Углавном су то локације олупина авиона и места пада, али такође укључују структуре и објекте везане за ваздухопловство. Такође је познат у неким круговима и у зависности од перспективе оних који су укључени у археологију авиона или ваздухопловну археологију, а такође је различито описиван као лов на падове , опоравак подводних авиона , јурњава олупина или врецкологи .
Ваздухопловна археологија је призната поддисциплина унутар археологије и подводне археологије у целини. То је активност коју раде и ентузијасти и академици у потрази за проналажењем, документовањем, опоравком и очувањем локација важних у историји ваздухопловства. Углавном су то локације олупина авиона и места пада, али такође укључују структуре и објекте везане за ваздухопловство. Такође је познат у неким круговима и у зависности од перспективе оних који су укључени у археологију авиона или ваздухопловну археологију, а такође је различито описиван као лов на падове , опоравак подводних авиона , јурњава олупина или врецкологи .
Десантни хеликоптерски пристаниште типа 076 је класа планираног кинеског амфибијског јуришног брода. У поређењу са типом 075, очекује се да ће тип 076 имати електромагнетни катапулт авиона и опрему за заустављање за управљање авионима са фиксним крилима, вероватно беспилотним летелицама без посаде (УЦАВ).
Национално ваздухопловно тело ( НАА ) или цивилно ваздухопловство (ЦАА) је државно законско тело у свакој земљи које води регистар авиона и надгледа одобравање и регулисање цивилног ваздухопловства.
Понекад назван Златно доба ваздухопловства , период у историји ваздухопловства између краја Првог светског рата (1918) и почетка Другог светског рата (1939) окарактерисан је прогресивном променом у односу на споре двокрилце од дрвета и тканине Првог светског рата до брзих, модерних металних моноплана, стварајући револуцију у комерцијалном и војном ваздухопловству. Избијањем Другог светског рата 1939. двокрилни авион је био готово застарео. Ова револуција је омогућена сталним развојем лаких ваздушних мотора све веће снаге. Млазни мотор је такође започео развој током 1930 -их, али ће оперативну употребу примити тек касније.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/The_World_areas_covered_by_Commercial_Air_Routes.jpg/320px-The_World_areas_covered_by_Commercial_Air_Routes.jpg)
Ваздушно биогориво или био-млазно гориво или гориво за био-ваздухопловство (БАФ) је биогориво које се користи за погон авиона и за које се каже да је одрживо ваздушно гориво (САФ). Међународно удружење ваздушног транспорта (ИАТА) сматра да је то један од кључних елемената за смањење угљен -диоксида у оквиру утицаја ваздухопловства на животну средину. Ваздушно биогориво могло би помоћи у декарбонизацији ваздушних путовања на средњим и дугим релацијама стварајући највећу емисију, а могло би продужити животни век старијих типова авиона смањењем њиховог угљен-диоксида.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/15/Refuel_EC-KNM_Iberia_%286218464950%29.jpg/320px-Refuel_EC-KNM_Iberia_%286218464950%29.jpg)
Списак демонстрационих летова за ваздушна биогорива.
Авијацијски боцманов партнер је по занимању ратна морнарица Сједињених Држава.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Rating_Badge_AB.jpg/320px-Rating_Badge_AB.jpg)
Авијацијски боцманов партнер је по занимању ратна морнарица Сједињених Држава.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Rating_Badge_AB.jpg/320px-Rating_Badge_AB.jpg)
Авијацијски боцманов партнер је по занимању ратна морнарица Сједињених Држава.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Rating_Badge_AB.jpg/320px-Rating_Badge_AB.jpg)
Авијацијски боцманов партнер је по занимању ратна морнарица Сједињених Држава.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Rating_Badge_AB.jpg/320px-Rating_Badge_AB.jpg)
Кадет лета је војно или цивилно звање које има неко ко се обучава за обављање дужности посаде у авиону. Приправник не мора да постане пилот, јер кадети лета такође могу научити да служе као бомбардер, навигатор или инжењер лета.
Ваздушни позивни знакови су комуникациони позивни знакови који се додељују као јединствени идентификатори ваздухоплова.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e8/Civil_Air_Patrol_Cessna_172_on_flight_line.jpg/320px-Civil_Air_Patrol_Cessna_172_on_flight_line.jpg)
Ваздушни центар изврсности , или АЦЕ, је објекат ваздухопловног одељења за Цонфедератион Цоллеге. 59,000 квадратних метара (5.500 м2) стање-оф-тхе-арт зграда се састоји од два велика хангара, учионице, продавнице, лабораторије и канцеларије за три ваздухопловних програма у Школи ваздухопловства.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c0/Aviation_Centre_of_Excellence.jpg/320px-Aviation_Centre_of_Excellence.jpg)
Авиатион Цхалленге је војни камп за младе у доби од 9 до 18 година који се налази у Хунтсвиллеу у Алабами и део је америчког свемирског и ракетног центра. Авиатион Цхалленге се бави авионима, преживљавањем и пилотом. Сваки полазник мора радити заједно са тимовима током целе недеље како би постигао циљеве мисије. Такође уче све о авионима; како управљати њима на симулаторима, како изградити склониште и ватру и многе друге активности изградње тима.
Авиатион Цхалленге такође нуди камп прилагођен за слабовиде и слепе студенте у оквиру Сци-Вис-а. Овај камп се нуди једном годишње.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b5/Aviation_Challenge_2011_web_logo.png)
Ваздухопловна карта је карта дизајнирана да помогне у навигацији авиона, слично као што поморске карте раде за пловила, или мапа пута за возаче. Користећи ове карте и друге алате, пилоти могу одредити свој положај, сигурну надморску висину, најбољу руту до одредишта, навигацијска средства на путу, алтернативна подручја слијетања у случају нужде током лета и друге корисне информације, попут радио фреквенција и границе ваздушног простора. Постоје карте за све копнене масе на Земљи, и карте за велике удаљености за прекоокеанска путовања.
Летећи клуб или аеро клуб није непрофитна организација која води чланове и која својим члановима пружа приступачан приступ авионима.
Авиатион Цлуб де Франце је био коцкарски клуб у центру Париза у Француској.
Авиатион Цлуб де Франце је био коцкарски клуб у центру Париза у Француској.
Авијација је класични коктел направљен од џина, ликера од мараскина, креме од виолете и сока од лимуна. Неки рецепти изостављају крему од виолете. Служи се право горе, у чаши за коктел.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/Aviation_Cocktail.jpg/231px-Aviation_Cocktail.jpg)
У Морнаричком корпусу Сједињених Држава, борбени елемент у ваздухопловству или ваздушни борбени елемент ( АЦЕ ) је ваздухопловна компонента Оперативне групе Марине Аир-Гроунд (МАГТФ). АЦЕ је задатак организован за обављање шест функција авијације Марине Цорпс у подршци операцијама МАГТФ -а. АЦЕ води штаб ваздухопловства који запошљава авионе са ротирајућим крилима, нагибима и фиксним крилима заједно са јединицама за команду и контролу, одржавање и инжењеринг.
Ваздушна комуникација се односи на разговор два или више авиона. Авиони су конструисани тако да отежавају гледање даље од онога што је испред њих. Пошто је безбедност примарни фокус у ваздухопловству, комуникационе методе, попут бежичног радија, ефикасан су начин да авиони комуницирају са потребним особљем. Ваздухопловство је међународна индустрија и као резултат тога укључује више језика. Међутим, према мишљењу Међународне организације цивилног ваздухопловства (ИЦАО), енглески је службени језик ваздухопловства. Индустрија сматра да неки пилоти можда не говоре течно енглески језик и због тога су пилоти обавезни да учествују у тесту знања енглеског језика.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/74/Voisin-Farman_I.jpg/320px-Voisin-Farman_I.jpg)
Контрола ваздушног саобраћаја ( АТЦ ) је услуга коју пружају контролори ваздушног саобраћаја на земљи који усмеравају авионе на земљу и кроз контролисани ваздушни простор, а може пружати саветодавне услуге летелицама у неконтролисаном ваздушном простору. Примарна сврха АТЦ -а широм света је спречавање судара, организовање и убрзање протока ваздушног саобраћаја и пружање информација и друге подршке пилотима. У неким земљама АТЦ игра безбедносну или одбрамбену улогу или њиме управља војска.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0b/New-MIAL-ATC-Tower.jpg/213px-New-MIAL-ATC-Tower.jpg)
Авијацијски корпус војске може се односити на:
- Армијски ваздухопловни корпус (Немачка), елемент ваздушне авијације немачке војске
- Армијски ваздухопловни корпус (Индија), армијски ваздухопловни елемент индијске војске
- Авијацијски корпус аустралијске војске
- Авијацијски корпус пакистанске војске
Ваздушни удес је дефинисан Анексом 13 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству као догађај повезан са радом ваздухоплова, који се дешава од тренутка уласка било које особе у ваздухоплов са намером лета до искрцавања свих тих лица, и које а) је особа смртно или озбиљно повређена, б) ваздухоплов претрпео значајна оштећења или структурне грешке, или ц) ваздухоплов је нестао или му је потпуно недоступан. Анекс 13 дефинише ваздушни инцидент као догађај, осим несреће, повезан са радом авиона који утиче или би могао утицати на безбедност операције.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg/320px-PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg)
Крстарица авиона је ратни брод који комбинује карактеристике носача авиона и површинског ратног брода као што су крстарица или бојни брод.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/HMS_Gotland_%28cruiser%29%2C_1936.jpg/320px-HMS_Gotland_%28cruiser%29%2C_1936.jpg)
Многе значајне људске жртве су резултат ваздушних несрећа и инцидената.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/Aviator_deaths_in_Je_Sais_Tout_on_15_August_1912.jpg/320px-Aviator_deaths_in_Je_Sais_Tout_on_15_August_1912.jpg)
Одељење за ваздухопловство , раније Државни комитет ваздухопловства Републике Белорусије , је владина агенција Белорусије, са седиштем у Минску. Раније је било седиште у улици Аеродромнаја у Минску.
Ваздушни удес је дефинисан Анексом 13 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству као догађај повезан са радом ваздухоплова, који се дешава од тренутка уласка било које особе у ваздухоплов са намером лета до искрцавања свих тих лица, и које а) је особа смртно или озбиљно повређена, б) ваздухоплов претрпео значајна оштећења или структурне грешке, или ц) ваздухоплов је нестао или му је потпуно недоступан. Анекс 13 дефинише ваздушни инцидент као догађај, осим несреће, повезан са радом авиона који утиче или би могао утицати на безбедност операције.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg/320px-PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg)
Ваздушни удес је дефинисан Анексом 13 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству као догађај повезан са радом ваздухоплова, који се дешава од тренутка уласка било које особе у ваздухоплов са намером лета до искрцавања свих тих лица, и које а) је особа смртно или озбиљно повређена, б) ваздухоплов претрпео значајна оштећења или структурне грешке, или ц) ваздухоплов је нестао или му је потпуно недоступан. Анекс 13 дефинише ваздушни инцидент као догађај, осим несреће, повезан са радом авиона који утиче или би могао утицати на безбедност операције.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg/320px-PenAir_Flight_3296%EF%BC%88N686PA%EF%BC%89_after_crash_landing.jpg)
Ваздухопловна дивизија била је једна од формација војних ваздушних снага Црвене армије током Другог светског рата, Совјетских ваздушних снага, Совјетских снага ПВО (ПВО) и Ваздухопловства Војно -поморске флоте, а од 1991. остају велике формације у саставу војне ваздухопловне снаге Руске Федерације.
Ваздушна права су власнички интерес у "простору" изнад земљине површине. Уопштено говорећи, поседовање или изнајмљивање земљишта или зграде укључује право коришћења и развоја простора изнад земље без мешања других.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c3/Air_rights_318_Third_Ave.jpg/259px-Air_rights_318_Third_Ave.jpg)
Авиатион Елецтрициан'с Мате је занимање ратне морнарице Сједињених Држава.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/US_Navy_040104-N-7090S-001_While_conducting_maintenance%2C_Aviation_Electrician%27s_Mate_Airman_John_O%27Brien_from_Lindon%2C_N.J.%2C_places_a_fuse_on_a_generator_used_in_an_F-A-18_Hornet.jpg/320px-thumbnail.jpg)
Авионика је електронски систем који се користи у авионима, вештачким сателитима и свемирским летелицама. Авионски системи укључују комуникације, навигацију, приказ и управљање више система и стотине система који су опремљени авионима за обављање појединачних функција. Они могу бити једноставни попут рефлектора за полицијски хеликоптер или компликовани као тактички систем за платформу за рано упозорење у ваздуху.
Техничар ваздухопловне електронике ( АТ ) је америчка ратна морнарица која се уписује на рејтинг или на радно место. На платном разреду Е-9 АТ се спајају са оценом помоћника ваздухопловног електричара (АЕ) и постају авионички техничари (АВ). Говорило се о потпуном обједињавању ове две оцене, али још увек нису објављени коначни планови. Техничари ваздухопловне електронике носе ознаку специјалности крилатог атома хелијума.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e3/Rating_Badge_AT.jpg/320px-Rating_Badge_AT.jpg)
Техничар ваздухопловне електронике ( АТ ) је америчка ратна морнарица која се уписује на рејтинг или на радно место. На платном разреду Е-9 АТ се спајају са оценом помоћника ваздухопловног електричара (АЕ) и постају авионички техничари (АВ). Говорило се о потпуном обједињавању ове две оцене, али још увек нису објављени коначни планови. Техничари ваздухопловне електронике носе ознаку специјалности крилатог атома хелијума.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e3/Rating_Badge_AT.jpg/320px-Rating_Badge_AT.jpg)
Техничар ваздухопловне електронике ( АТ ) је америчка ратна морнарица која се уписује на рејтинг или на радно место. На платном разреду Е-9 АТ се спајају са оценом помоћника ваздухопловног електричара (АЕ) и постају авионички техничари (АВ). Говорило се о потпуном обједињавању ове две оцене, али још увек нису објављени коначни планови. Техничари ваздухопловне електронике носе ознаку специјалности крилатог атома хелијума.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e3/Rating_Badge_AT.jpg/320px-Rating_Badge_AT.jpg)
Ваздухоплов мотор, често се назива и аеро мотором, је компонента снага система авиона погона. Већина авионских мотора су или клипни или гасне турбине, мада је неколико њих било на ракетни погон, а последњих година многи мали беспилотни летелици су користили електромоторе.
Ваздушни инжењеринг је грана инжењеринга која се бави развојем ваздушног простора, дизајном аеродрома, технологијама навигације авиона и планирањем аеродрома. Такође укључује формулисање јавне политике, прописа, ваздухопловних закона који се односе на ваздушни простор, авио -компаније, аеродроме, аеродроме и спровођење споразума о ваздушним услугама путем уговора.
Ваздушни инжењеринг је грана инжењеринга која се бави развојем ваздушног простора, дизајном аеродрома, технологијама навигације авиона и планирањем аеродрома. Такође укључује формулисање јавне политике, прописа, ваздухопловних закона који се односе на ваздушни простор, авио -компаније, аеродроме, аеродроме и спровођење споразума о ваздушним услугама путем уговора.
Ово је списак првих у ваздухопловству. За свеобухватну листу женских записа, погледајте Жене у ваздухопловству.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/1783_balloonj.jpg/235px-1783_balloonj.jpg)
МЕТАР је формат за извештавање о временским информацијама. МЕТАР -ов временски извештај углавном користе пилоти авиона и метеоролози који користе збирне МЕТАР податке за помоћ у прогнозирању времена.
Војна авијација се састоји од војних авиона и других летећих машина за потребе извођења или омогућавања ваздушног ратовања, укључујући националне ваздушне капацитете за обезбеђивање логистичког снабдевања снага стационираних у ратном позоришту или дуж фронта. Ваздушне снаге укључују национална средства за вођење таквог рата, укључујући укрштање транспорта и ратног ваздухоплова. Војни авиони укључују бомбардере, ловце, транспортере, тренажне авионе и извиђачке авионе.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Aviation_Military_aircraft_flock_aircraft_012524_.jpg/320px-Aviation_Military_aircraft_flock_aircraft_012524_.jpg)
Авионска горива су горива на бази нафте, или мешавине нафте и синтетичког горива, која се користе за погон авиона. Они имају строже захтеве од горива која се користе за земаљску употребу, као што су грејање и друмски транспорт, и садрже адитиве за побољшање или одржавање својстава важних за перформансе или руковање горивом. Они су на бази керозина за авионе на гасне турбине. Авиони са клипом користе бензин, а они са дизел моторима млазно гориво (керозин). До 2012. сви авиони којима управљају америчке ваздушне снаге добили су сертификат да користе 50-50 мешавине керозина и синтетичког горива добијеног из угља или природног гаса као начин стабилизације цене горива.
Резервоар за гориво је сигуран контејнер за запаљиве течности. Иако се било који резервоар за гориво може тако назвати, израз се обично примењује на део система мотора у коме се гориво складишти и покреће или испушта у мотор. Резервоари за гориво се крећу по величини и сложености, од малог пластичног резервоара бутанског упаљача до вишекоморног криогеног спољног резервоара Спаце Схуттле.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/33/B-25_bomb_bay_gas_tanks.jpg/320px-B-25_bomb_bay_gas_tanks.jpg)
Авионска горива су горива на бази нафте, или мешавине нафте и синтетичког горива, која се користе за погон авиона. Они имају строже захтеве од горива која се користе за земаљску употребу, као што су грејање и друмски транспорт, и садрже адитиве за побољшање или одржавање својстава важних за перформансе или руковање горивом. Они су на бази керозина за авионе на гасне турбине. Авиони са клипом користе бензин, а они са дизел моторима млазно гориво (керозин). До 2012. сви авиони којима управљају америчке ваздушне снаге добили су сертификат да користе 50-50 мешавине керозина и синтетичког горива добијеног из угља или природног гаса као начин стабилизације цене горива.
Авгас је авионско гориво које се користи у авионима са моторима са унутрашњим сагоревањем на паљење искри. Авгас се разликује од конвенционалног бензина (бензина) који се користи у моторним возилима, а који се у ваздухопловном контексту назива мога . За разлику од моторног бензина, који је формулисан од 1970-их како би се омогућила употреба каталитичких претварача са садржајем платине за смањење загађења, најчешће коришћене сорте авга још увек садрже тетраетиленд (ТЕЛ), отровну супстанцу која се користи за спречавање ударања мотора. У току су експерименти чији је циљ на крају смањити или елиминисати употребу ТЕЛ -а у авионским бензинима.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a6/AmericanAviationAA-1YankeeC-FBVQrefueling01.jpg/320px-AmericanAviationAA-1YankeeC-FBVQrefueling01.jpg)
Авгас је авионско гориво које се користи у авионима са моторима са унутрашњим сагоревањем на паљење искри. Авгас се разликује од конвенционалног бензина (бензина) који се користи у моторним возилима, а који се у ваздухопловном контексту назива мога . За разлику од моторног бензина, који је формулисан од 1970-их како би се омогућила употреба каталитичких претварача са садржајем платине за смањење загађења, најчешће коришћене сорте авга још увек садрже тетраетиленд (ТЕЛ), отровну супстанцу која се користи за спречавање ударања мотора. У току су експерименти чији је циљ на крају смањити или елиминисати употребу ТЕЛ -а у авионским бензинима.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a6/AmericanAviationAA-1YankeeC-FBVQrefueling01.jpg/320px-AmericanAviationAA-1YankeeC-FBVQrefueling01.jpg)
Опрема за подршку на земљи ( ГСЕ ) је опрема за подршку која се налази на аеродрому, обично на платформи, сервисној зони крај терминала. Ова опрема се користи за сервисирање авиона између летова. Као што име говори, опрема за подршку на земљи постоји за подршку рада авиона док су на земљи. Улога ове опреме генерално укључује операције на копну, покретљивост авиона и утовар терета/путника.
Ваздухопловна кућа славних и музеј у Њу Џерсију основана је 1972. године и чува ваздухопловну и свемирску баштину Њу Џерсија. Музеј приказује историјске авионе, свемирску опрему, артефакте, фотографије, уметност и збирку модела авиона. Библиотека има више од 4.000 свезака и збирку ваздухопловних видео записа. Налази се на аеродрому Тетерборо, најстаријем аеродрому у регији Три државе, на 400 Фред Вехран Дриве, Тетерборо, Нев Јерсеи.
Слушалице комбинују слушалице са микрофоном. Слушалице су направљене или са једном слушалицом (моно) или са двоструком слушалицом. Слушалице пружају еквивалентну функционалност телефонске слушалице, али уз рад без употребе руку. Имају много намена, укључујући позивне центре, телефонске оператере, војно особље и службенике за комуникације полиције, и друге послове који захтевају много телефона. У домовима их користе и људи који желе да им обе руке буду слободне током телефонског разговора. Слушалице се такође могу користити у комуникационим системима са затвореним кругом, на пример када аудио инжењер комуницира са члановима бенда у студију за снимање помоћу миксета.
Слушалице комбинују слушалице са микрофоном. Слушалице су направљене или са једном слушалицом (моно) или са двоструком слушалицом. Слушалице пружају еквивалентну функционалност телефонске слушалице, али уз рад без употребе руку. Имају много намена, укључујући позивне центре, телефонске оператере, војно особље и службенике за комуникације полиције, и друге послове који захтевају много телефона. У домовима их користе и људи који желе да им обе руке буду слободне током телефонског разговора. Слушалице се такође могу користити у комуникационим системима са затвореним кругом, на пример када аудио инжењер комуницира са члановима бенда у студију за снимање помоћу миксета.
Ваздухопловна средња школа може се односити на:
Ваздухопловна средња школа може се односити на:
Историја ваздухопловства протеже се више од две хиљаде година, од најранијих облика ваздухопловства, попут змајева и покушаја скокова с торња до надзвучног и хиперзвучног лета помоћу погонских млазница, тежих од ваздуха.
Први аеронаутички догађај на Хавајима био је 2. марта 1889. године, када је Емил Л. Мелвилле висио са трапеза у балону. Први лет авионом на Хавајима био је 31. децембра 1910. авионом Цуртисс Биплане.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ef/Flag_of_Hawaii.svg/320px-Flag_of_Hawaii.svg.png)
Ваздухопловна историја Хонг Конга започела је у Сха Тину 18. марта 1911. године, када је белгијски пилот Цхарлес ден Брон успешно полетео авионом по имену Спирит оф Сха Тин . Реплика авиона окачена је на новом аеродрому Цхеп Лап Кок изнад хале за доласке.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/Hkhistory.jpg)
Аеродром Маун је међународни аеродром који опслужује град Маун у северозападном округу Боцване. Налази се на северној страни града и доступан је аутобусом или таксијем.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/52/Maun_Airport.jpg/320px-Maun_Airport.jpg)
Први аеродром у приватном власништву у Самаринди, Борнео, налазио се у Махакаму. Почетком 1950. године многи аеродроми Цаталина амфибије успешно су полетели на аеродрому. Они су били први авион који је полетео из Самаринде. 17. септембра 1950. први председник Индонезије Сукарно полетео је са аеродрома у своју прву посету Самаринди.
Ваздухопловна историја Хонг Конга започела је у Сха Тину 18. марта 1911. године, када је белгијски пилот Цхарлес ден Брон успешно полетео авионом по имену Спирит оф Сха Тин . Реплика авиона окачена је на новом аеродрому Цхеп Лап Кок изнад хале за доласке.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/Hkhistory.jpg)
Аеродром Маун је међународни аеродром који опслужује град Маун у северозападном округу Боцване. Налази се на северној страни града и доступан је аутобусом или таксијем.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/52/Maun_Airport.jpg/320px-Maun_Airport.jpg)
Први ваздухопловни догађај у Алабами догодио се 10. марта 1910. године летом Вригхт двокрилаца којим је управљао Орвилле Вригхт у Монтгомерију, Алабама.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Flag_of_Alabama.svg/320px-Flag_of_Alabama.svg.png)
Транспорт у Албанији се састоји од копненог, воденог и ваздушног транспорта, који су углавном под надзором Министарства за инфраструктуру Албаније. Развој и побољшање транспорта у земљи остају међу најважнијим приоритетима Владе Албаније.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/Albanisches_Autobahnennetz_mit_Schildern.png/219px-Albanisches_Autobahnennetz_mit_Schildern.png)
Поларна авијација се односи на ваздухопловство у поларним регионима Земље. Конкретно, може се говорити о арктичкој и антарктичкој авијацији на Арктику, односно Антарктику.
Први ваздухопловни догађај у Арканзасу био је лет балона око 1870. године у округу Иелл. Први лет тежи од ваздуха имао је Јамес Ц. "Буд" Марс 21. маја 1910.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9d/Flag_of_Arkansas.svg/320px-Flag_of_Arkansas.svg.png)
Ваздухопловство у Аустралији почело је 1920 -их формирањем компаније Кантас, која је постала застава Аустралије. Аустралиан Натионал Аирваис (АНА) је био доминантни домаћи превозник од средине 1930-их до раних 1950-их. Након Другог светског рата, Кантас је национализован, а његове домаће операције пребачене су на Транс Аустралиа Аирлинес (ТАА) 1946. Политика два авиопревозника је формално успостављена 1952. како би се осигурала одрживост обе авио -компаније. Међутим, ТАА је брзо умањило вођство АНА -е, а преузела га је Ансетт Транспорт Индустриес 1957. Дуопол се наставио наредне четири деценије. Средином деведесетих ТАА је спојена са Кантасом и касније приватизована. Ансетт се срушио у септембру 2001. Наредних година Виргин Аустралиа постала је изазов Кантасу. Обе компаније су покренуле јефтине подружнице Јетстар и Тигераир Аустралиа.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/ABS-3401.0-OverseasArrivalsDeparturesAustralia-TotalMovementArrivals_CategoryMovement-NumberMovements-TotalArrivals-A1830887L.svg/320px-ABS-3401.0-OverseasArrivalsDeparturesAustralia-TotalMovementArrivals_CategoryMovement-NumberMovements-TotalArrivals-A1830887L.svg.png)
Ово је списак авиопревозника који имају сертификат ваздушног оператера који је издала Управа цивилног ваздухопловства Азербејџана.
Међународни аеродром Грантлеи Адамс (ГАИА) је међународни аеродром на Барбадосу, који се налази у месту Сеавелл, Цхрист Цхурцх. То је једина означена лука уласка за особе које долазе и одлазе авионом на Барбадосу и функционише као једна од главних капија ка источним Карибима. Аеродром има директну линију до одредишта у Сједињеним Државама, Канади, Централној Америци и Европи. Аеродром је 2016. био осми по промету аеродром у карипском региону и трећи по промету на Малим Антилима након међународног аеродрома краљице Беатрик на Аруби и међународног аеродрома Поинте-а-Питре на Гваделупу. ГАИА, такође остаје важна ваздушна веза за путнике крузера који одлазе и стижу у луку Бридгетовн, и база операција за Регионални систем безбедности (РСС) и Регионални (карипски) центар за обуку полиције.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/35/Grantley_Adams_International_Airport.jpg/320px-Grantley_Adams_International_Airport.jpg)
Од децембра 2017. у Кини постоји 229 комерцијалних аеродрома.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/China_Airports.png/320px-China_Airports.png)
Историја ваздухопловства у Делаверу почиње првим ваздухопловним догађајем лета Робиеја Сеиделингера у авиону сопствене конструкције, Делаплане, 21. октобра 1910. у Вавасет Парку, Вилмингтон.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Flag_of_Delaware.svg/320px-Flag_of_Delaware.svg.png)
Први ваздухопловни догађај на Флориди догодио се 28. јануара 1878. године, када је балон прелетео изнад Џексонвила. Флорида је била домаћин првог лета авио -компаније на Нову годину 1914.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/Flag_of_Florida.svg/320px-Flag_of_Florida.svg.png)
Ваздухопловство у Француској датира из раних 1900 -их, први лет у земљи је забележио Лоуис Блериот 1909. године. У Француској је од 2004. било приближно 478 аеродрома.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/13/Terminal_1_of_CDG_Airport.jpg/320px-Terminal_1_of_CDG_Airport.jpg)
Као густо насељена земља на централној локацији у Европи и са развијеном економијом, Немачка има густу и модерну транспортну инфраструктуру.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b8/Aerial_View_of_Frankfurt_Airport_1.jpg/320px-Aerial_View_of_Frankfurt_Airport_1.jpg)
Први аеронаутички догађај на Хавајима био је 2. марта 1889. године, када је Емил Л. Мелвилле висио са трапеза у балону. Први лет авионом на Хавајима био је 31. децембра 1910. авионом Цуртисс Биплане.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ef/Flag_of_Hawaii.svg/320px-Flag_of_Hawaii.svg.png)
Ваздухопловство у Индији , широко подељено на војно и цивилно ваздухопловство, најбрже је растуће тржиште ваздухопловства на свету према Међународној асоцијацији ваздушног транспорта (ИАТА). Средиште националне авиопрерађивачке индустрије налази се у Бангалореу који има 65% удјела у науци овог економског сектора. 124. Владин УДАН покреће раст цивилног ваздухопловства и ваздухопловне инфраструктуре у Индији.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/Airports_and_seaports_map.png/281px-Airports_and_seaports_map.png)
Авијација у Индонезији служи као критично средство за повезивање хиљада острва широм архипелага. Индонезија је највећа архипелашка држава на свету, простире се 5.120 километара (3.181 ми) од истока према западу и 1.760 километара (1.094 ми) од севера према југу, са 13.466 острва, од којих је 922 стално насељено. Са процењеном популацијом од преко 255 милиона људи-што је чини четвртом најмногољуднијом земљом на свету-а такође и због раста средње класе, напретка јефтиних превозника у последњој деценији и укупног економског раста, многи домаћи путници прешли су са копненог и поморског транспорта на брже и удобније авио -путовање. Индонезија се широко сматра тржиштем у настајању за авио -путовања у региону. Између 2009. и 2014. године, број индонежанских авио -путника повећан је са 27.421.235 на 94.504.086, што је повећање више од три пута.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/Lion_Air_Boeing_737s_and_Garuda_Indonesia_Boeing_737-800_at_DPS.jpg/320px-Lion_Air_Boeing_737s_and_Garuda_Indonesia_Boeing_737-800_at_DPS.jpg)
Први ваздухопловни догађај у Ајови био је лет балона око 1850. године од стране професора Силаса Броокса. Први лет у Ајови покренуо је Арт Ј. Хартман у свом изграђеном Хартмановом једнокрилном авиону у Ајови 10. маја 1910. године.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Flag_of_Iowa.svg/320px-Flag_of_Iowa.svg.png)
Ово је списак авио -компанија које тренутно послују у Израелу.
Транспорт на Косову састоји се од копненог и ваздушног транспорта.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b9/Kosovo_map-sq.svg/311px-Kosovo_map-sq.svg.png)
Ваздухопловство у округу Лицоминг, Пенсилванија , датира више од 100 година. Први лет догодио се 1910. године у Цампиан Хиллсу.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/IPT_aircraft.jpg/320px-IPT_aircraft.jpg)
Саобраћај у Малезији почео је да се развија током британске колонијалне владавине, а транспортна мрежа земље сада је разноврсна и развијена. Малезијска путна мрежа је широка и покрива 250.023 километра, укључујући 1.956 км брзих путева. Главни аутопут у земљи протеже се преко 800 км, стижући до тајландске границе из Сингапура. Полуострво Малезија има разгранату путну мрежу, док систем путева у источној Малезији није тако добро развијен. Главни начини превоза у полуострву Малезија укључују аутобусе, возове, аутомобиле, мотоцикле и донекле комерцијална путовања авионима.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/Malaysia_Transportation.jpg/320px-Malaysia_Transportation.jpg)
Први ваздухопловни догађај у Мериленду био је лет 13-годишњег Едварда Варрена из Балтимора у привезаном балону Петер Царне-а 1784. године.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Flag_of_Maryland.svg/320px-Flag_of_Maryland.svg.png)
Ваздухопловство је део молдавског друштва од почетка 20. века.
Метрополитанско подручје Њујорка има најпрометнији аеродромски систем у Сједињеним Државама и други је по промету на свету после Лондона. То је уједно и најчешће кориштена лука уласка и поласка за међународне летове. У 2011. више од 104 милиона путника користило је аеродроме под покровитељством Лучке управе Нев Иорк и Нев Јерсеи (ПАНИЊ). Број се повећао на 117 милиона у 2014.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Planes_at_JFK2.jpg/320px-Planes_at_JFK2.jpg)
Ваздухопловство у Северној Дакоти се одвија око 89 државних јавних аеродрома, укључујући 8 комерцијалних аеродрома. Значајни авијатичари Северне Дакоте су Царл Бен Еиелсон, Бруце Петерсон и Јамес Буцхли.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Flag_of_North_Dakota.svg/320px-Flag_of_North_Dakota.svg.png)
No comments:
Post a Comment