Tuesday, August 31, 2021

Aviation in_Norway/Aviation in Norway


Ваздухопловство у Норвешкој/Ваздухопловство у Норвешкој:

Ваздухопловство је део норвешког друштва од почетка двадесетог века.


Ваздухопловство у Пенсилванији/Ваздухопловство у Пенсилванији:

Ваздухопловство у Пенсилванији датира више од 100 година. Пенсилванија је на 11. месту у земљи по броју ваздухопловних објеката јавне намене са 130 аеродрома, хелиодрома и база хидроавиона. 130 објеката јавне намене пружају годишњи економски утицај на државу од 23,6 милијарди долара. Ваздушна индустрија подржава и више од 300.000 радних места, што је чини једним од највећих сектора запошљавања у држави.


Ваздухопловство на_Рходе_Исланд/Ваздухопловство на Рходе Исланду:

Ваздухопловство на Рходе Исланду је ваздухопловна историја те америчке државе Нова Енглеска.


Ваздухопловство у_Румунији/Ваздухопловство у Румунији:

Румунија има богату традицију у ваздухопловству. Почетком 20. века пионири попут Хенрија Коанде, Аурела Влаицуа, Траиана Вуие и Георгеа Валентина Бибесцуа дали су значајан допринос раној историји ваздухопловства, градећи револуционарне авионе и доприносећи међународној сцени.


Ваздухопловство у_Русији/Транспорт у Русији:

Транспортна мрежа Руске Федерације једна је од најопсежнијих транспортних мрежа на свету. Национална мрежа путева, железница и ваздушних путева протеже се скоро 7.700 км (4.800 миља) од Калињинграда на западу до полуострва Камчатка на истоку, а велики градови попут Москве и Санкт Петербурга опслужују се опсежним системима брзог транзита.


Ваздухопловство у_Сингапуру/Ваздухопловство у Сингапуру:

Ваздухопловство у Сингапуру кључна је компонента сингапурске економије у њеној тежњи да постане транспортно чвориште азијског региона. Осим што је тренутно шести аеродром са најпрометнијим саобраћајем и четврто чвориште за ваздушни терет у Азији, сингапурска ваздухопловна индустрија је такође значајан центар за одржавање, поправке и ремонт ваздухопловства.


Ваздухопловство у_Турској/Ваздухопловство у Турској:

Турска је ново ваздухопловно чвориште у настајању на пресеку Европе са тржиштима у развоју на Блиском истоку, Кавказу и северној Африци.


Ваздухопловство ин_Виргиниа/Ваздухопловство у Вирџинији:

Први аеронаутички догађај у Вирџинији био је у Вилијамсбургу, у Вирџинији, када је са колеџа Вилијам и Мери покренут лет балоном користећи винска алкохолна пића за гориво.


Ваздухопловство у Првом светском рату/Ваздухопловство у Првом светском рату:

Први светски рат био је први велики сукоб који је укључивао широку употребу авиона. Привезани балони за посматрање већ су били коришћени у неколико ратова и користили би се у великој мери за артиљеријско уочавање. Немачка је запошљавала Цеппелине за извиђање Северног мора и Балтика, као и за стратешке нападе на Британију и Источни фронт.


Ваздухопловство у_Васхингтон, _Д.Ц./Ваздухопловство у Вашингтону, ДЦ:

Главни град Сједињених Држава, Васхингтон, ДЦ, био је место неколико догађаја у историји ваздухопловства земље, почев од времена америчког грађанског рата, често у сврху промовисања усвајања нових ваздухопловних технологија од стране владе. Такође је било дом неколико произвођача авиона и ваздухопловних организација, а многи извођачи ваздухопловства су такође одржали своје присуство тамо.


Ваздухопловство у_Васхингтон_Д.Ц./Авијација у Вашингтону, ДЦ:

Главни град Сједињених Држава, Васхингтон, ДЦ, био је место неколико догађаја у историји ваздухопловства земље, почев од времена америчког грађанског рата, често у сврху промовисања усвајања нових ваздухопловних технологија од стране владе. Такође је било дом неколико произвођача авиона и ваздухопловних организација, а многи извођачи ваздухопловства су такође одржали своје присуство тамо.


Ваздухопловство у_Висцонсин/Ваздухопловство у Висконсину:

Ваздухопловство у Висконсину односи се на ваздухопловну индустрију америчке средњезападне државе Висконсин.


Ваздухопловство у_Ворлд_Вар_И/Ваздухопловство у Првом светском рату:

Први светски рат био је први велики сукоб који је укључивао широку употребу авиона. Привезани балони за посматрање већ су били коришћени у неколико ратова и користили би се у великој мери за артиљеријско уочавање. Немачка је запошљавала Цеппелине за извиђање Северног мора и Балтика, као и за стратешке нападе на Британију и Источни фронт.


Ваздухопловство у_Ворлд_Вар_ИИ/Ваздухопловство у Другом светском рату:

Током Другог светског рата, ваздухопловство се чврсто учврстило као критична компонента модерног ратовања од битке за Британију у раним фазама до великих борби носача авиона између америчке и јапанске пацифичке флоте и коначне испоруке нуклеарног наоружања. Главни борци - Немачка и Јапан с једне стране и Британија, Сједињене Државе и СССР с друге - произвели су огромне ваздушне снаге које су водиле битке и међусобно и са противничким копненим снагама. Бомбардовање се етаблирало као велика стратешка сила, а ово је уједно био и први рат у којем је носач авиона одиграо значајну улогу.


Ваздухопловство у Југославији/Ваздушни транспорт у Југославији:

Овај чланак даје преглед ваздушног транспорта у Југославији, земљи на Балкану која је постојала од 1918. до њеног распада 1990 -их.


Ваздухопловство ин_аласка/Историја ваздухопловства на Аљасци:

Ваздухопловство на Аљасци има централни значај У пространој, слабо насељеној држави са озбиљним временским проблемима. Систем кратких аутопутева повезује неколико великих центара становништва; железнице имају још мањи значај. Океанске луке, острва и речни градови опслужују се океанским пловилима. Остало чини ваздушна служба. Ваздушни превоз "бусх пилота" до унутрашњости и западне Аљаске, као и до Алеутских острва, омогућио је прилив досељеника, целогодишњи контакт села са већим градовима и службама државе, пошту и залихе, као и брз транспорт људи и добара у целој држави.


Ваздухопловство ин_нев_иорк_цити/Ваздухопловство у градском подручју Њујорка:

Метрополитанско подручје Њујорка има најпрометнији аеродромски систем у Сједињеним Државама и други је по промету у свету после Лондона. То је уједно и најчешће кориштена лука уласка и поласка за међународне летове. У 2011. више од 104 милиона путника користило је аеродроме под покровитељством Лучке управе Нев Иорк и Нев Јерсеи (ПАНИЊ). Број се повећао на 117 милиона у 2014.


Ваздушни саобраћај у Норвешкој/Ваздухопловство у Норвешкој:

Ваздухопловство је део норвешког друштва од почетка двадесетог века.


Ваздухопловство ин_романиа/Ваздухопловство у Румунији:

Румунија има богату традицију у ваздухопловству. Почетком 20. века пионири попут Хенрија Коанде, Аурела Влаицуа, Траиана Вуие и Георгеа Валентина Бибесцуа дали су значајан допринос раној историји ваздухопловства, градећи револуционарне авионе и доприносећи међународној сцени.


Ваздухопловство ин_сингапоре/Ваздухопловство у Сингапуру:

Ваздухопловство у Сингапуру кључна је компонента сингапурске економије у њеној тежњи да постане транспортно чвориште азијског региона. Осим што је тренутно шести аеродром са најпрометнијим саобраћајем и четврто чвориште за ваздушни терет у Азији, сингапурска ваздухопловна индустрија је такође значајан центар за одржавање, поправке и ремонт ваздухопловства.


Ваздухопловство у_Антарктичкој/Поларној авијацији:

Поларна авијација се односи на ваздухопловство у поларним регионима Земље. Конкретно, може се говорити о арктичкој и антарктичкој авијацији на Арктику, односно Антарктику.


Ваздухопловство у_Арктичкој/Поларној авијацији:

Поларна авијација се односи на ваздухопловство у поларним регионима Земље. Конкретно, може се говорити о арктичкој и антарктичкој авијацији на Арктику, односно Антарктику.


Ваздухопловство на_Азорима/Ваздухопловство на Азорским острвима:

Ваздухопловство на Азорским острвима део је веће историје ваздухопловства у Португалу и укључује историјску употребу архипелага на Азорским острвима од стране северноамеричких, јужноамеричких и европских пионира ваздухопловства. Азори се стратешки налазе у центру северноатлантског океана између континената Северне Америке и Европе и имали су историјску улогу у трансатлантској пловидби. Три примарна аеродрома на Азорским острвима су:

  • Аеродром Санта Мариа, историјско средиште комерцијалног ваздушног транспорта.
  • Лајес Фиелд, примарно подручје војних служби, такође служи цивилном ваздухопловству.
  • Понта Делгада (Нордела) Аеродром Јоао Пауло ИИ, тренутно чвориште комерцијалног ваздушног транспорта.

Ваздухопловство у дигиталном добу/Ваздухопловство у дигиталном добу:

Опћенито се сматра да је Информацијско доба стигло путем Интернета како се развијало током 1970 -их, а ширило се током 1980 -их, те се наставља развијати до данас. Тако је и усвајање дигиталних техника у ваздухопловству такође стигло поступно отприлике у исто време, а наставља се и данас.


Ваздухопловство у_Европском_Саједињењу/Транспорт у Европи:

Транспорт у Европи покрива потребе кретања преко 700 милиона људи и пратећег терета.


Ваздухопловство у_Првом_Светском_рату/Ваздухопловство у Првом светском рату:

Први светски рат био је први велики сукоб који је укључивао широку употребу авиона. Привезани балони за посматрање већ су били коришћени у неколико ратова и користили би се у великој мери за артиљеријско уочавање. Немачка је запошљавала Цеппелине за извиђање Северног мора и Балтика, као и за стратешке нападе на Британију и Источни фронт.


Ваздухопловство у_Великом_рату/Ваздухопловство у Првом светском рату:

Први светски рат био је први велики сукоб који је укључивао широку употребу авиона. Привезани балони за посматрање већ су били коришћени у неколико ратова и користили би се у великој мери за артиљеријско уочавање. Немачка је запошљавала Цеппелине за извиђање Северног мора и Балтика, као и за стратешке нападе на Британију и Источни фронт.


Ваздухопловство у_Новој_Иорк_метрополитан_арији/Ваздухопловство у градској области Њујорка:

Метрополитанско подручје Њујорка има најпрометнији аеродромски систем у Сједињеним Државама и други је по промету у свету после Лондона. То је уједно и најчешће кориштена лука уласка и поласка за међународне летове. У 2011. више од 104 милиона путника користило је аеродроме под покровитељством Лучке управе Нев Иорк и Нев Јерсеи (ПАНИЊ). Број се повећао на 117 милиона у 2014.


Ваздухопловство ин_тхе_Оканаган/Списак аеродрома у Оканагану:

Оканаган је регија која се налази у унутрашњости Канаде у Британској Колумбији и садржи пет аеродрома, седам хелиодрома и два водена аеродрома. Од пет градова са седиштем у Оканагану, три од њих садрже ваздухопловне услуге. Вернон садржи два: регионални аеродром Вернон и водени аеродром Вернон/Вилдлифе, док Келовна пружа исти број: међународни аеродром Келовна и хелиодром Келовна. Регионални аеродром Пентицтон и Хелипорт регионалне болнице Пентицтон налазе се у Пентицтону, што чини укупно две ваздухопловне услуге које се нуде у граду. Некада је у граду постојао водени аеродром Пентицтон Ватер Аеродроме. Упркос томе, градови Ендерби и Армстронг не садрже ваздухопловне услуге.


Ваздухопловство у области Пхиладелпхиа_метрополитан_/Ваздухопловство у метрополи Пхиладелпхиа:

Метрополитанско подручје Пхиладелпхиа има неке од најпрометнијих ваздушних простора на североистоку Сједињених Држава. Подручје има приближно 6,100,000 становника са преко 40,000,000 путника који пролазе кроз аеродроме у тој области. Главни аеродроми су Међународни аеродром Филаделфија, Међународни аеродром Атлантиц Цити и Регионални аеродром Реадинг.


Ваздухопловство у_Порт_оф_Нев_Иорк_анд_Нев_Јерсеи/Ваздухопловство у градској области Њујорка:

Метрополитанско подручје Њујорка има најпрометнији аеродромски систем у Сједињеним Државама и други је по промету у свету после Лондона. То је уједно и најчешће кориштена лука уласка и поласка за међународне летове. У 2011. више од 104 милиона путника користило је аеродроме под покровитељством Лучке управе Нев Иорк и Нев Јерсеи (ПАНИЊ). Број се повећао на 117 милиона у 2014.


Ваздухопловство у Уједињеном Краљевству/Ваздухопловство у Уједињеном Краљевству:

Ваздухопловство у Уједињеном Краљевству односи се на активности везане за механички лет у Уједињеном Краљевству, у цивилном и војном контексту.


Ваздушне везе у Сједињеним Државама/Ваздушни превоз у Сједињеним Државама:

Сједињене Државе имају широку мрежу ваздушног саобраћаја. У 2013. години било је 86 аеродрома у САД-у који су годишње опслуживали преко 1.000.000 путника, а осам од тридесет најпрометнијих аеродрома на свету по броју путника у 2020. било је у САД-у, укључујући други по броју путника на свету, Хартсфиелд-Јацксон Атланта Интернатионал Аирпорт. У 2012. години 88% целокупног саобраћаја се одвијало кроз 62 најпрометнија аеродрома у земљи. Што се тиче терета, 2015. године, од тридесет најпрометнијих светских аеродрома, осам је било у САД -у, укључујући и други по величини на свету, Међународни аеродром Мемпхис, иза само Међународног аеродрома Хонг Конг у Кини. Приватни авиони се такође користе за хитне медицинске случајеве, владине агенције, велика предузећа и појединце, погледајте општу авијацију.


Ваздухопловство у_антарктичкој/поларној авијацији:

Поларна авијација се односи на ваздухопловство у поларним регионима Земље. Конкретно, може се говорити о арктичкој и антарктичкој авијацији на Арктику, односно Антарктику.


Ваздухопловство у_арктичкој/поларној авијацији:

Поларна авијација се односи на ваздухопловство у поларним регионима Земље. Конкретно, може се говорити о арктичкој и антарктичкој авијацији на Арктику, односно Антарктику.


Ваздухопловство у дигиталној доби/Ваздухопловство у дигиталном добу:

Опћенито се сматра да је Информацијско доба стигло путем Интернета како се развијало током 1970 -их, а ширило се током 1980 -их, те се наставља развијати до данас. Тако је и усвајање дигиталних техника у ваздухопловству такође стигло поступно отприлике у исто време, а наставља се и данас.


Ваздухопловство у пионирској ери/Ваздухопловство у ери пионира:

Пионирска ера ваздухопловства била је период историје ваздухопловства између првог успешног лета на мотор, општеприхваћено да су га браћа Рајт извела 17. децембра 1903. године, и избијања Првог светског рата у августу 1914.


Ваздухопловство ин_ворлд_вар_и/Ваздухопловство у Првом светском рату:

Први светски рат био је први велики сукоб који је укључивао широку употребу авиона. Привезани балони за посматрање већ су били коришћени у неколико ратова и користили би се у великој мери за артиљеријско уочавање. Немачка је запошљавала Цеппелине за извиђање Северног мора и Балтика, као и за стратешке нападе на Британију и Источни фронт.


Ваздушни инциденти/Ваздушни удеси и инциденти:

Ваздушни удес је дефинисан Анексом 13 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству као догађај повезан са радом ваздухоплова, који се дешава од тренутка када се било која особа укрца у ваздухоплов са намером лета до искрцавања свих тих особа, и у које а) је особа смртно или озбиљно повређена, б) ваздухоплов претрпео значајна оштећења или структурне грешке, или ц) ваздухоплов је нестао или му је потпуно недоступан. Анекс 13 дефинише ваздушни инцидент као догађај, осим несреће, повезан са радом авиона који утиче или би могао утицати на безбедност операције.


Ваздушни инциденти и несреће/Ваздушни удеси и инциденти:

Ваздушни удес је дефинисан Анексом 13 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству као догађај повезан са радом ваздухоплова, који се дешава од тренутка када се било која особа укрца у ваздухоплов са намером лета до искрцавања свих тих особа, и у које а) је особа смртно или озбиљно повређена, б) ваздухоплов претрпео значајна оштећења или структурне грешке, или ц) ваздухоплов је нестао или му је потпуно недоступан. Анекс 13 дефинише ваздушни инцидент као догађај, осим несреће, повезан са радом авиона који утиче или би могао утицати на безбедност операције.


Корпорација ваздухопловне индустрије_кине/Кинеска корпорација ваздухопловне индустрије:

Кинеска корпорација ваздухопловне индустрије ( АВИЦ ) је кинески државни конгломерат за ваздухопловство и одбрану са седиштем у Пекингу. Заузима 151. место на листи Фортуне Глобал 500 од 2019. године и има преко 100 подружница, 27 компанија са котирањем на берзи и 500.000 запослених широм света.


Ваздушна индустрија_ин_Кина/Цивилно ваздухопловство у Кини:

У децембру 2017. у Кини постоји 229 комерцијалних аеродрома.


Ваздушна индустрија_ин_цхина/Цивилно ваздухопловство у Кини:

У децембру 2017. у Кини постоји 229 комерцијалних аеродрома.


Ваздушна индустрија_ин_тхе_Пеопле%27с_Републиц_оф_Цина/Цивил ваздухопловство у Кини:

У децембру 2017. у Кини постоји 229 комерцијалних аеродрома.


Ваздушна индустрија_Индије/Ваздухопловство у Индији:

Ваздухопловство у Индији , широко подељено на војно и цивилно ваздухопловство, најбрже је растуће тржиште ваздухопловства на свету према Међународној асоцијацији ваздушног транспорта (ИАТА). Средиште националне авиопрерађивачке индустрије налази се у Бангалореу који има 65% удјела у науци овог економског сектора. 124. Владин УДАН покреће раст цивилног ваздухопловства и ваздухопловне инфраструктуре у Индији.


Ваздушно осигурање/Ваздушно осигурање:

Осигурање у ваздухопловству је осигурање које је посебно усмерено на рад авиона и ризике повезане са ваздухопловством. Полице осигурања ваздухопловства се изразито разликују од оних за друга подручја транспорта и имају тенденцију да укључују ваздухопловну терминологију, као и терминологију, ограничења и клаузуле специфичне за осигурање ваздухопловства.


Ваздушни млазни мотор/ваздушни млазни мотор:

Млазни мотор са ваздушним дисањем је млазни мотор који емитује млаз врелих издувних гасова насталих из ваздуха који се убацује у мотор помоћу неколико фаза центрифугалне, аксијалне или нагњечене компресије, који се затим загрева и шири кроз млазницу. Обично су то мотори на гасне турбине. Већина масеног протока кроз млазни мотор са ваздушним дисањем обезбеђује ваздух који се узима изван мотора и загрева изнутра, користећи енергију ускладиштену у облику горива.


Ваздушно право/Ваздухопловно право:

Ваздухопловно право је грана права која се односи на летове, путовања авионом и с тим повезана правна и пословна питања. Нека његова забрињавајућа подручја преклапају се са законом о адмиралитету и, у многим случајевима, ваздухопловство се сматра питањем међународног права због природе путовања авионом. Међутим, пословни аспекти авиопревозника и њихова регулатива такође потпадају под закон о ваздухопловству. На међународном плану, Међународна организација цивилног ваздухопловства (ИЦАО) пружа општа правила и посредује у одређеној мери у међународним интересима у вези са ваздухопловним правом. ИЦАО је специјализована агенција Уједињених нација.


Ваздушни светлосни сигнали/Ваздушни светлосни сигнали:

У случају квара радија или авиона који није опремљен радијем, или у случају глувог пилота, контрола ваздушног саобраћаја може користити сигналну лампу за усмеравање ваздухоплова. Прописи ИЦАО -а захтевају да торњеви за контролу летења имају такве сигналне сијалице. Сигнална лампа има фокусирани светли зрак и способна је да емитује три различите боје: црвену, белу и зелену. Ове боје могу бити светлуцаве или постојане и имати различита значења за авионе у лету или на земљи. Авиони могу потврдити инструкцију љуљајући крила, померајући елероне ако су на земљи или трепћући своја светла за слетање или навигацију током сати мрака. Сигнални светлосни топови за контролу ваздушног саобраћаја типично су специфицирани са (белим) осветљењем средњег снопа> 180.000 - 200.000 кандела и видљиви су отприлике 4 миље при јасном дневном светлу. Доња табела описује значење сигнала. Употреба ручних црвених/зелених/белих сигналних сијалица за контролу ваздушног саобраћаја датира још од 1930 -их.


Ваздушни спискови/Листе ваздухопловних тема:

Следеће листе се односе на ваздухопловство:


Ваздухопловна логистичка_подршка_схип/СС Вригхт (Т-АВБ-3):

СС Вригхт (Т-АВБ-3) један је од два контејнерска брода за ваздухопловну логистичку подршку (Ролл-он/Ролл-офф) који је претворен у америчку морнарицу 1986. Брод одаје почаст пионирима ваздухопловства браћи Вригхт.


Ваздухопловство л%Ц3%А9г%Ц3%А8ре_де_л%27арм%Ц3%А9е_де_терре/Лака авијација Француске војске:

Лака авијација француске војске је ваздушна служба француске војске. АЛАТ је основан 22. новембра 1954. године ради посматрања, извиђања, напада и снабдевања.


Ваздушни машиниста%27с_мате/Савезник машиновођа:

Пријатељи ваздухопловних мајстора су механичари авионских мотора америчке морнарице који прегледавају, подешавају, тестирају, поправљају и ремонтују авионске моторе и елисе. Прецизније, АД инсталирају, одржавају и сервисирају различите типове авионских мотора, као и разне додатке, мењаче, повезане системе горива и системе подмазивања; утврдити разлоге за квар мотора коришћењем различите опреме за испитивање; вршити поправке пропелера; управљати и сервисирати авионе на копну или на броду; а може служити и као посада у разним типовима авиона.


Одржавање ваздухоплова/одржавање авиона:

Одржавање ваздухоплова је извршавање задатака који су потребни да би се обезбедила стална пловидбеност авиона или дела авиона, укључујући ремонт, преглед, замену, отклањање грешака и отелотворење модификација, усаглашеност са директивама о пловидбености и поправку.


Администратор за одржавање ваздухопловства/Администратор за одржавање ваздухопловства:

Авиатион Маинтенанце Администратионман ( АЗ ) је занимање ратне морнарице Сједињених Држава.


Ваздухопловна карта/Ваздухопловна карта:

Ваздухопловна карта је карта осмишљена да помогне у навигацији авиона, слично као што поморске карте раде за пловила, или мапа пута за возаче. Користећи ове карте и друге алате, пилоти могу одредити свој положај, сигурну надморску висину, најбољу руту до одредишта, навигацијска помагала на путу, алтернативна подручја слијетања у случају нужде током лета и друге корисне информације, попут радио фреквенција и границе ваздушног простора. Постоје карте за све копнене масе на Земљи, и карте за велике удаљености за прекоокеанска путовања.


Ваздушни медицински_испитивач/Ваздухопловни медицински испитивач:

У Европи, САД и друге земље, један авијација патолог или аеро-патолог (НВО) је лекар одређен од стране локалне власти авијације и дато овлашћење за обављање лета физичке прегледе и питање ваздухопловства лекарско уверење. АМЕ су практичари ваздухопловне медицине, иако је већина квалификована и за друге медицинске специјалности.


Ваздухопловна медицина/Ваздухопловна медицина:

Ваздушна медицина , која се назива и летења или ваздухопловна медицина , је превентивна медицина или медицина рада у којој су пацијенти/субјекти пилоти, посада авиона или астронаути. Ова специјалност тежи лечењу или спречавању стања на која су посаде посебно подложне, примењује медицинско знање на људски фактор у ваздухопловству и стога је критична компонента безбедности ваздухопловства. Војни практичар ваздухопловне медицине може се назвати хирургом летења, а цивилни практичар ваздухопловним лекаром. Једна од највећих разлика између војних и цивилних доктора летења је захтев војног летачког хирурга да забележи време летења.


Ваздушни сусрет/долет:

Улет је унапред договорено окупљање авиона, пилота и путника у рекреативне и друштвене сврхе.


Ваздушна метеорологија/Метеорологија:

Метеорологија је грана наука о атмосфери, са великим фокусом на прогнозу времена. Проучавање метеорологије датира миленијумима, иако је значајан напредак у метеорологији почео тек у 18. веку. У 19. веку дошло је до скромног напретка на терену након формирања мрежа за посматрање времена у широким регионима. Претходни покушаји предвиђања времена зависили су од историјских података. Тек након објашњења закона физике, а нарочито развоја рачунара, који је омогућио аутоматизовано решење великог броја једначина које моделирају временске услове, у другој половини 20. века дошло је до значајних продора у времену предвиђања су постигнута. Важна грана временске прогнозе је прогноза морског времена која се односи на поморску и приобалну безбедност, у којој временски утицаји такође укључују атмосферске интеракције са великим воденим површинама.


Министарство ваздухопловства/Министарство ваздухопловства:

Министарство ваздухопловства је одељење владе на нивоу кабинета које се бави питањима ваздухопловства у ваздушном простору одређене земље. Министарство ваздухопловства такође може бити укључено у национално ваздухопловство, било у ограниченом степену или у директној команди.


Музеј ваздухопловства/Музеј ваздухопловства:

Музеј ваздухопловства, музеј ваздуха или музеј ваздуха и свемира је музеј који излаже историју и артефакте ваздухопловства. Осим стварних, реплицираних или прецизно репродукованих авиона, експонати могу укључивати фотографије, карте, моделе, диораме, одећу и опрему коју користе пилоти.


Музеј ваздухопловства_централног_фланда/Музеј ваздушних снага Финске:

Музеј ваздушних снага Финске , раније Музеј ваздухопловства у Централној Финској , музеј је ваздухопловства који се налази у близини аеродрома Јиваскила у Тиккакоски, Јиваскила, Финска. Музеј приказује историју ваздухопловства Финске, од раних 1900 -их до данас. Музеј је у власништву Фондације Музеја ваздухопловства Централне Финске.


Ваздушни музеј_оф_кентуцки/Музеј ваздухопловства у Кентуцкију:

Музеј ваздухопловства у Кентуцкију је музеј ваздухопловства који се налази на аеродрому Блуе Грасс у Лекингтону, Кентуцки. Инкорпорирана у априлу 1995. године, а отворен за јавност у августу исте године, обухвата више од 20.000 квадратних метара (1.900 м 2) изложбени простор, библиотеку, и један рестаурацију авиона и поправку. Музеј је дом Куће славних ваздухопловства у Кентуцкију .


Музеји ваздухопловства/Музеј ваздухопловства:

Музеј ваздухопловства, музеј ваздуха или музеј ваздуха и свемира је музеј који излаже историју и артефакте ваздухопловства. Осим стварних, реплицираних или прецизно репродукованих авиона, експонати могу укључивати фотографије, карте, моделе, диораме, одећу и опрему коју користе пилоти.


Ваздушна авијација/Француска поморска авијација:

Француска поморска авијација је поморски ваздушни крак француске морнарице. Дуготрајна службена ознака је Форце маритиме де л'аеронаутикуе навале . Рођен као спој ескадрила носача авиона и морнаричких патролних ваздушних снага, Аеронавале је настао 1912. Снаге су под командом официра заставе званично названог адмирал поморске авијације (АЛАВИА) са седиштем у поморској бази Тоулон. Има око 6.800 војног и цивилног особља. Делује из четири ваздухопловне базе у метрополитанској Француској и неколико одреда у страним земљама или француским прекоморским територијама. Пилоти француске морнарице које носе носачи пролазе почетну обуку у ваздухопловној бази Салон-де-Провенце, након чега пролазе квалификацију носача у америчкој морнарици.


Ваздушна бука/загађење авиона буком:

Загађење авионом буком се односи на буку коју авиони производе током лета и која је повезана са неколико негативних ефеката на здравље изазваних стресом, од поремећаја сна до кардиоваскуларних. Владе су увеле опсежне контроле које се примењују на дизајнере авиона, произвођаче и оператере, што је довело до побољшаних процедура и смањења загађења.


Авијација_Кине/Цивилно ваздухопловство у Кини:

У децембру 2017. у Кини постоји 229 комерцијалних аеродрома.


Ваздушно оружје/Управљање ваздухопловима:

Направа авиона или направа је оружје које користе авиона. Израз се често користи када се описује тежина наоружања ваздух-земља коју може носити авион или тежина која је пала. Узорци авиона такође укључују ваздушно-ваздушно, противбродско и подморничко оружје.


Ваздухопловни ордонанс/Ваздухопловни ординир:

Авиатион Орднанцеман је занимање ратне морнарице Сједињених Држава.


Ваздухопловство над_Антарктичком_океанском/поларном авијацијом:

Поларна авијација се односи на ваздухопловство у поларним регионима Земље. Конкретно, може се говорити о арктичкој и антарктичкој авијацији на Арктику, односно Антарктику.


Ваздушна авијација над_Арктичким_Океаном/Поларна авијација:

Поларна авијација се односи на ваздухопловство у поларним регионима Земље. Конкретно, може се говорити о арктичкој и антарктичкој авијацији на Арктику, односно Антарктику.


Ваздушна авијација над северним океаном/поларна авијација:

Поларна авијација се односи на ваздухопловство у поларним регионима Земље. Конкретно, може се говорити о арктичкој и антарктичкој авијацији на Арктику, односно Антарктику.


Ваздушна авијација над јужним океаном/поларна авијација:

Поларна авијација се односи на ваздухопловство у поларним регионима Земље. Конкретно, може се говорити о арктичкој и антарктичкој авијацији на Арктику, односно Антарктику.


Ознака ваздушних делова/ознака делова ваздухопловства:

Означавање , посебно "жута ознака", израз је који се користи у америчкој авијацији да означи да је део употребљив и да је плован, што је проценила станица за поправку одобрена од ФАА. Важно је напоменути да је овај израз индустријски појам и да није захтев ФАА или чак споменут у Савезним ваздухопловним прописима (ФАР).

  • Црвена ознака: компонента је старо или неупотребљива
  • Жута ознака: компонента се може сервисирати и летети
  • Зелена ознака: компонента није способна за лет, али се може поправити

Ваздушни бензин/авионско гориво:

Авионска горива су горива на бази нафте, или мешавине нафте и синтетичког горива, која се користе за погон авиона. Они имају строже захтеве од горива која се користе за земаљску употребу, као што су грејање и друмски транспорт, и садрже адитиве за побољшање или одржавање својстава важних за перформансе или руковање горивом. Они су на бази керозина за авионе на гасне турбине. Авиони са клипом користе бензин, а они са дизел моторима могу да користе млазно гориво (керозин). До 2012. сви авиони којима управљају америчке ваздушне снаге добили су сертификат да користе 50-50 мешавину керозина и синтетичког горива добијеног из угља или природног гаса као начин стабилизације цене горива.


Ваздушна фотографија/Ваздухопловна фотографија:

Ваздушна фотографија је чин снимања авиона, било у лету, било на земљи. Врсте ваздухопловне фотографије укључују фотографије ваздух-ваздух, земља-ваздух, статичко тло и фотографије на даљину. Фотографија војног ваздухопловства, посебно ваздух-ваздух, захтева додатне вештине, јер авиони за фотографије и мете често лете брзином већом од 1 маха, док су испод умерене до високе Г.


Обука пилота/обука лета:

Обука за летење је курс учења који се користи при учењу управљања авионом. Општа сврха примарне и средње летне обуке је стицање и усавршавање основних вештина летења.


Ваздушни пионир/Списак пионира ваздухопловства:

За достигнућа искључиво жена, погледајте Жене у ваздухопловству


Ваздушни пионири/Списак пионира ваздухопловства:

За достигнућа искључиво жена, погледајте Жене у ваздухопловству


Ваздушни психолог_знака/Значке Морнарице Сједињених Држава:

Ознаке и значке Морнарице Сједињених Држава су војне значке које издаје Министарство ратне морнарице Сједињених Држава припадницима морнаричке службе који постижу одређене квалификације и достигнућа док су на активној и резервној дужности у морнарици Сједињених Држава. Већина ознака морнаричке авијације такође је дозвољена за ношење на униформама маринског корпуса Сједињених Држава.


Ваздухопловна психологија/Ваздухопловна психологија:

Ваздухопловна психологија је грана [психологије] која проучава психолошке аспекте ваздухопловства, повећавајући ефикасност побољшавајући одабир кандидата за занимања, идентификацију психолошких узрока авионских несрећа и примену когнитивне психологије за разумевање људског понашања, акција, когнитивних и емоционалних процеса у ваздухопловства и интеракције међу запосленима. Ваздухопловна психологија настала је почетком 1920 -их са развојем ваздухопловне медицине и психологије рада у СССР -у. Одвајање човека од земље доводи до драстичне промене просторне оријентације; убрзања, падови барометријског притиска, промене састава атмосфере, могу имати значајан утицај на нервни систем и захтевају непрекидну концентрацију и брзе одлуке. Тренутно се истраживање у ваздухопловној психологији развија у оквиру инжењерске психологије.


Ваздушни рекорд/Записи о авионима:

Овај чланак даје годишње записе о ваздухопловству под 5 наслова: брзина кретања, домет, плафон, бруто тежина при полетању и снага мотора.


Ваздушни пук_ (Русија)/Ваздушни пук (Совјетски Савез):

Ваздушни пук је био тип јединице која се користила за организовање авиона и њихових посада у ваздушним борбама у војним ваздухопловним снагама Црвене армије током Другог светског рата, совјетским ваздушним снагама, совјетским снагама ПВО (ПВО) и совјетском морнаричком авијацијом, и од 1991. остају велике формације у саставу Ваздушних снага Русије и Морнаричке авијације Русије.


Ваздушни пук_ (Совјетски синдикат)/Ваздушни пук (Совјетски Савез):

Ваздушни пук је био тип јединице која се користила за организовање авиона и њихових посада у ваздушним борбама у војним ваздухопловним снагама Црвене армије током Другог светског рата, совјетским ваздушним снагама, совјетским снагама ПВО (ПВО) и совјетском морнаричком авијацијом, и од 1991. остају велике формације у саставу Ваздушних снага Русије и Морнаричке авијације Русије.


Ваздушни прописи/Ваздушни прописи:

Администрације већине земаља имају регулаторна тела посвећена изради и објављивању прописа за ваздухопловне операције.


Ваздухопловна истраживања/експериментални авиони:

Експериментални авион је авион намењен тестирању нових ваздухопловних технологија и концепата дизајна или који су сами направили ваздухопловни аматери.


Управљање ризиком у ваздухопловству/Осигурање у ваздухопловству:

Осигурање у ваздухопловству је осигурање које је посебно усмерено на рад авиона и ризике повезане са ваздухопловством. Полице осигурања ваздухопловства се изразито разликују од оних за друга подручја транспорта и имају тенденцију да укључују ваздухопловну терминологију, као и терминологију, ограничења и клаузуле специфичне за осигурање ваздухопловства.


Ваздушна рутина_ветер_репорт_МЕТАР/МЕТАР:

МЕТАР је формат за извештавање о временским информацијама. МЕТАР -ов временски извештај углавном користе пилоти авиона и метеоролози који користе збирне МЕТАР податке за помоћ у прогнозирању времена.


Ваздушна безбедност/Ваздушна безбедност:

Ваздушна безбедност је проучавање и пракса управљања ризицима у ваздухопловству. Ово укључује спречавање ваздушних несрећа и инцидената кроз истраживање, образовање авиопревозника, путника и шире јавности, као и пројектовање авиона и ваздухопловне инфраструктуре. Ваздушна индустрија подлеже значајним регулацијама и надзору.


Иницијатива_побољшање_ваздушне безбедности/иницијативе за побољшање безбедности ваздухопловства:

Иницијативе за побољшање безбедности ваздухопловства представљају партнерство у ваздушној безбедности између регулатора, произвођача, оператора и стручних синдиката, истраживачких организација, међународних организација ради даљег повећања безбедности.


Иницијативе за побољшање безбедности ваздухопловства/Иницијативе за побољшање безбедности ваздухопловства:

Иницијативе за побољшање безбедности ваздухопловства представљају партнерство у ваздушној безбедности између регулатора, произвођача, оператора и стручних синдиката, истраживачких организација, међународних организација ради даљег повећања безбедности.


Ваздухопловна школа/Летна обука:

Обука за летење је курс учења који се користи при учењу управљања авионом. Општа сврха примарне и средње летне обуке је стицање и усавршавање основних вештина летења.


Ваздушна безбедност/Безбедност аеродрома:

Безбедност аеродрома се односи на технике и методе које се користе у покушају заштите путника, особља, авиона и имовине аеродрома од случајних/злонамерних повреда, криминала, тероризма и других претњи.


Ваздушне услуге_ин_тхе_Оканаган/Списак аеродрома у Оканагану:

Оканаган је регија која се налази у унутрашњости Канаде у Британској Колумбији и садржи пет аеродрома, седам хелиодрома и два водена аеродрома. Од пет градова са седиштем у Оканагану, три од њих садрже ваздухопловне услуге. Вернон садржи два: регионални аеродром Вернон и водени аеродром Вернон/Вилдлифе, док Келовна пружа исти број: међународни аеродром Келовна и хелиодром Келовна. Регионални аеродром Пентицтон и Хелипорт регионалне болнице Пентицтон налазе се у Пентицтону, што чини укупно две ваздухопловне услуге које се нуде у граду. Некада је у граду постојао водени аеродром Пентицтон Ватер Аеродроме. Упркос томе, градови Ендерби и Армстронг не садрже ваздухопловне услуге.


Ваздушна симулација/симулатор лета:

Симулатор лета је уређај који вештачки поново ствара лет авиона и окружење у коме лети, за обуку пилота, пројектовање или друге сврхе. Укључује понављање једначина које управљају летењем авиона, како реагују на апликације контроле лета, ефекте других система авиона и како авион реагује на спољне факторе као што су густина ваздуха, турбуленција, смицање ветра, облаци, падавине итд. Симулација лета се користи из различитих разлога, укључујући летачку обуку, дизајн и развој самог авиона, те истраживање карактеристика авиона и квалитете управљања.


Ваздушни исечци/исечци:

Шнапе , познате и као маказе , су ручни алати који се користе за резање лима и других чврстих мрежа. Постоје две широке категорије: шнале за калајисање , које су сличне уобичајеним маказама, и шљокице сложеног дејства , које користе систем сложене полуге за повећање механичке предности.


Ваздушни дух/Ваздушно гориво:

Авионска горива су горива на бази нафте, или мешавине нафте и синтетичког горива, која се користе за погон авиона. Они имају строже захтеве од горива која се користе за земаљску употребу, као што су грејање и друмски транспорт, и садрже адитиве за побољшање или одржавање својстава важних за перформансе или руковање горивом. Они су на бази керозина за авионе на гасне турбине. Авиони са клипом користе бензин, а они са дизел моторима могу да користе млазно гориво (керозин). До 2012. сви авиони којима управљају америчке ваздушне снаге добили су сертификат да користе 50-50 мешавину керозина и синтетичког горива добијеног из угља или природног гаса као начин стабилизације цене горива.


Ваздушна ескадрила/ескадрила (авијација):

Ескадрила у ваздухопловству, војној авијацији или морнаричкој авијацији је јединица која се састоји од више војних авиона и њихових посада, обично истог типа, обично са 12 до 24 авиона, понекад подељених у три или четири лета, у зависности од типа авиона и ваздушне снаге. Ескадриле на копну опремљене тежим авионима, попут бомбардера дугог домета, теретних авиона или танкера за пуњење ваздуха, имају типично одобрење око 12 авиона, док већина копнених ловачких јединица има одобрен број од 18 до 24 авиона.


Ваздушни структурни_механичар/Ваздушни структурни механичар:

Структурни механичар ваздухопловства је по занимању ратна морнарица Сједињених Држава.


Ваздушне субвенције/Ваздушне таксе и субвенције:

Опорезивање ваздуха и субвенције укључују порезе и субвенције везане за ваздухопловство.


Техничар ваздушне подршке_опрема/техничар опреме за ваздухопловну подршку:

Техничар опреме за подршку ваздухопловству је ранг Морнарице Сједињених Држава. Марински корпус Сједињених Држава тренутно има 3 засебне војне опреме за подршку ваздухопловства. То су: 6071, 6072 механичар за подршку опреме за одржавање авиона хидрауличне / пнеуматске конструкције и 6073 електричар / механичар за одржавање опреме за одржавање авиона.


Техничар за преживљавање у ваздухопловству/Техничар за преживљавање у ваздухопловству:

Техничар за преживљавање у ваздухопловству (АСТ) је рејтинг или специјалност у обалској стражи Сједињених Држава. Спасилачки пливач је споредна дужност или положај ваздушне посаде АСТ -а. Они се обучавају у ангажованој ваздухопловној техници за опстанак ваздухопловне обалске страже/школи за пливање спасавања у Центру за обуку ваздухопловства обалске страже, ваздушној станици обалске страже Елизабетх Цити у Елизабетх Цитију, Северна Каролина.


Ваздушни систем/контрола ваздушног саобраћаја:

Контрола ваздушног саобраћаја ( АТЦ ) је услуга коју пружају контролори ваздушног саобраћаја на земљи који усмеравају авионе на земљу и кроз контролисани ваздушни простор, а може пружати саветодавне услуге летелицама у неконтролисаном ваздушном простору. Примарна сврха АТЦ -а широм света је спречавање судара, организовање и убрзање протока ваздушног саобраћаја и пружање информација и друге подршке пилотима. У неким земљама АТЦ игра безбедносну или одбрамбену улогу или њиме управља војска.


Ваздушне таксе/Ваздушне таксе и субвенције:

Опорезивање ваздуха и субвенције укључују порезе и субвенције везане за ваздухопловство.


Опорезивање ваздуха_и_субвенције/Опорезивање ваздуха и субвенције:

Опорезивање ваздуха и субвенције укључују порезе и субвенције везане за ваздухопловство.


Ваздухопловна временска линија/Временска линија ваздухопловства:

Ово је хронологија историје ваздухопловства и листа детаљнијих временских линија ваздухопловства. Текст у дијаграму су везе до чланака које се могу кликнути.


Начини испитивања_транспондера ваздухоплова/Начини испитивања ваздухопловних транспондера:

Начини испитивања ваздухопловних транспондера стандардни су формати импулсних секвенци из секундарног надзорног радара (ССР) или сличног система за аутоматско зависно надзирање-емитовање (АДС-Б). Формат одговора обично се назива "код" од транспондера, који се користи за одређивање детаљних информација са одговарајуће опремљеног авиона.


Ваздушно турбинско гориво/млазно гориво:

Гориво за млазно гориво или авионско турбинско гориво је врста авионског горива намењеног за употребу у авионима на погон на гасно-турбинским моторима. По изгледу је безбојан до сламнате боје. Горива која се најчешће користе у комерцијалној авијацији су Јет А и Јет А-1, која се производе према стандардизованој међународној спецификацији. Једино друго млазно гориво које се обично користи у цивилној авијацији са турбинским моторима је Јет Б, који се користи за побољшане перформансе по хладном времену.


Ваздушни оператер_системс_оператор/Морнарички посада:

Рејтинг Навал Аирцревман -а је уписани рејтинг америчке морнарице. Раније је био означен као ваздухопловни оператер против подморница. Међутим, према "Мастер плану хеликоптера" који води ЦНО, сви посадници 78КСКС и 94КСКС поново су именовани за "операторе система ваздухопловног ратовања". Опис стопе морнаричке посаде (АВ) на овој страници дефинише само аспекте "активне дужности" стопе АВ, флоте (авионе), положаје и дужности којима управља посада данашње морнарице. Компоненте сталне подршке (ФТС) и одабране резерве (СЕЛРЕС) америчких поморских резерви чине највећи број посаде зракоплова у данашњој морнарици. Многе технолошки напредне морнарице имају сличну трговину.


Ваздухопловна недеља_%26_спаце_тецхнологи/Ваздушна недеља и свемирска технологија:

Авиатион Веек & Спаце Тецхнологи , често скраћено Авиатион Веек или АВ&СТ , водећи је часопис мреже Авиатион Веек Нетворк. Недељни часопис је доступан у штампи и на мрежи, извештавајући о ваздухопловној, одбрамбеној и ваздухопловној индустрији, са главним фокусом на ваздухопловну технологију. Има репутацију по својим контактима унутар војних и индустријских организација Сједињених Држава.


Ваздушна недеља_и_простор_технологија/Недеља ваздухопловства и свемирска технологија:

Авиатион Веек & Спаце Тецхнологи , често скраћено Авиатион Веек или АВ&СТ , водећи је часопис мреже Авиатион Веек Нетворк. Недељни часопис је доступан у штампи и на мрежи, извештавајући о ваздухопловној, одбрамбеној и ваздухопловној индустрији, са главним фокусом на ваздухопловну технологију. Има репутацију по својим контактима унутар војних и индустријских организација Сједињених Држава.


Ваздухопловство без_граница/Ваздухопловство без граница:

Авиатион Витхоут Бордерс (АВБ) је добротворна организација из Велике Британије која пружа хуманитарну помоћ путем ваздухопловних услуга.


Ваздухопловство без_бордера/Ваздухопловство без граница:

Авиатион Витхоут Бордерс (АВБ) је добротворна организација из Велике Британије која пружа хуманитарну помоћ путем ваздухопловних услуга.


Авиатион ворлд_рецорд/Федератион Аеронаутикуе Интернатионале:

Федератион Аеронаутикуе Интернатионале је светско управљачко тело за ваздушне спортове, а такође и дефиниције у вези са људским свемирским летовима. Основана је 14. октобра 1905. године, са седиштем у Лозани, Швајцарска. Одржава светске рекорде у ваздухопловним активностима, укључујући балоне, аеромоделинг и беспилотне летелице (беспилотне летелице), као и летове у свемир.


Авијатофобија/страх од летења:

Страх од летења је страх од лета у авиону или другом летећем возилу, попут хеликоптера. Такође се назива и летећа анксиозност , летећа фобија , фобија од лета , авиофобија или аерофобија .


Пилот авијатичара/авиона:

Пилот или авијатичар авиона је особа која контролише лет авиона управљајући његовим контролама лета. Неки други чланови посаде, попут навигатора или инжењера лета, такође се сматрају авијатичарима, јер су укључени у управљање навигационим и моторним системима авиона. Остали чланови посаде, попут оператора беспилотних летелица, стјуардеса, механичара и земаљске посаде, нису класификовани као пилоти.


Авиатор%27с капа/капа авијатичара:

Авијатичарски шешир , познат и као бомбардерски шешир , обично је кожна капа са великим ушним капкама, каишем за браду и, често, кратким новчаницом која се обично окреће на предњој страни како би показала подставу. Често се носи са наочарима. Може бити направљен од других материјала, попут филца.


Авиатор%27с лиценца/лиценцирање и сертификација пилота:

Лиценцирање или сертификација пилота односи се на дозволе за управљање авионима. Издаје их Управа за цивилно ваздухопловство (ЦАА) у свакој земљи, утврђујући да је носилац испунио одређени скуп захтева знања и искуства. Ово укључује полагање теста летења. Овлашћени пилот тада може да оствари одређени скуп привилегија у ваздушном простору те земље. Упркос покушајима да се ускладе захтеви међу државама, разлике у пракси и стандардима сертификације од места до места ограничавају пуну међународну важност националних квалификација. Осим тога, амерички пилоти су сертификовани , а не лиценцирани, иако се реч лиценца и даље често користи незванично. Правно, пилот сертификати се могу опозвати административним радњама, док лиценцирање захтева интервенцију правосудног система.


Авиатор (Авиатор_албум)/Авиатор (Авиатор албум):

Авиатор је био дебитантски албум рок бенда Авиатор. Објављено почетком 1979. године, Авиатор су копродуцирали бенд и Робин Лумлеи из британског јазз-фусион бенда Бранд Кс. Студијски албум је објављен са укупним трајањем од 43:32.


Авиатор (Бритисх_банд)/Авиатор (британски бенд):

Авиатор је био краткотрајни британски АОР бенд.


No comments:

Post a Comment